<3

Nu är allting bra, allting känns helt underbart !




allting går som på räls <3

söndag.

hm .. Hej!
öhh. vad fan jag skriva.
det har varit helg, jaa dt vet väl alla?
har löshoppat money i helgen , tjoho vad bra det gick.
På tisdag fyller johanna år, så på onsdagen ska vi göra nåt :) ..
öhh. jaa skola imorgon.
men gud sämsta inlägget ever hejdå!

framtid

Ingen skola idag, jag mådde inte så bra. Men jag var faktiskt på väg men jag vände dock :/ ..
Det är faktiskt jobbigt att inte gå till skolan, man känner hur man missar så mycket.
Nej nu ska jag ner och äta, är typ helt borta så måste verkligen få i mig något att äta, ska ta ett glas oboy och tänka på elvira, höhö. Det var ett tag sen hon kom hem till mig och det första hon gör är att ta ett glas oboy. Det är lika roligt varje gång.
Men idag kommer faktiskt johanna hit, och gud så länge sen det var :o .. Men trevligt ska det bli i alla fall ..

saker som sker inom en snar framtid:
1 september - johanna fyller år
5 september - tävla
15 september - åka och kolla min fot :o , usch vad äckligt
18 september - premiär på flickan som lekte med elden?
2 oktober - elvira fyller år
6 oktober - rebecca fyller år
14 oktober - fotboll, fotboll, fotboll
15 november - JAG FYLLER ÅR !
24 december - MOHAHAHHAHA , JULAFTON !



vad händer ?

just nu skulle verkligen meningen : Don't know what's going on.
för just nu har jag verkligen ingenaning om vad som händer runt omkring mig? Jag känner att jag mår bra, men det fattas något? Jag förstår inte hur det här kan hända..

skola

tjalalalal, jag slutar snart och det regnar ute. Det första är skön och det andra suger get pung!
Have a nice day :)

mycket att göra.

Har inte haft orken eller lusten att skriva utförligt faktiskt. Men nu kanske jag har det vi får se.
Dagen idag har i alla fall varit rätt okej, började skolan klockan 9 och slutade 4. Har börjat två nya kurser som jag själv valt, både psykologi och creative writing, båda känns rätt roliga. Förutom på det sista så måste jag hitta massa skriva saker från när jag var mindre typ, vilket innebär att jag måste ner och rota bland saker som tillhör mitt förflutna, som jag inte är så speciellt förtjust i. Detta ska jag gå igenom imorgon och om jag klarar det utan att fälla en lite tår eller må dåligt kommer jag vara så jävla stolt över mig själv. Om jag känner som jag gör nu, så kommer jag klara det helt jätte bra.

Idag har jag också varit i stallet, ovanligt va? nej inte direkt, men det är ju mitt liv vi pratar om. Jag har också sett en sak idag som var helt hemsk, som jag inte vill ta upp här.

Nu sitter jag i alla fall i vardagsrummet och lyssnar på musik, sitter lite på msn och ska faktiskt ta och plugga och planera lite. Jag har faktiskt hela huset för mig själv, eller jag och hunden delar ;) . Känns rätt skönt, fast tycker pappa borde komma hem nu för att gå och lägga mig när ingen är hemma hatar jag !

ni får ha dt så bra, puss !

...

ja men det här var ju roligt !

söndag.

Jag är jävligt trött idag, var tvungen att gå upp klockan 8 idag och jobba i stallet, men jag får pengar för det så jag är glad !
Igår var vi och firade min pappas bror och sedan åkte vi vidare till maria och tomas som skulle ha 70 års fest ( maria hade fyllt 30 och tomas 40) men det visade sig också att dom gifte sig. Synd bara att vi inte visste om det, fast det skulle vara en överraskning. Bilder kommer öh en annan dag,
tjarå !

första skoldagen !

Dagen började med att gå upp sjukt tidigt, klockan kvart över sex för att äta frukost tillsammans. Våran lilla tradition eftersom vi inte kan äta middag eller någonting annat tillsammans.
Väl i skolan hade vi upprop och en massa information + massa lappar och skit. Fick överskåp i år igen, jippie :) . Dessutom fick vi vårat nya schema, eller rättare sagt det är upplagt på hemsidan och jag är faktiskt rätt nöjd med mitt.
Jag kunde inte lägga in en bild på schemat här men sånt är livet :)


Dagen annars idag har varit rätt skön, kom hem och dog lite framför vm på tv, gud jag vet inte vad jag ska skriva ... Jag visste det förut men nu vet jag inte.

Imorgon börjar jag klockan 9 och slutar runt 12 och på kvällen kommer anna och elvira :)
puss & godnatt <3

skola imorgon :(

Imorgon är det då tillbaks till skolan, jag vill ha tillbaka rutinerna och hoppas på ett skönt schema, men vad vet jag.
Jag har varit sjukt trött dem sista dagarna nu, men det är faktiskt på grund utav att jag vaknar och sätter mig direkt vid tv och gör ingenting på ca 4 timmar.
Efter vm så ska jag ner till stallet och rida tösen och sen money också.. Blir senare också att dö framför vm och får hoppas att jag kan sova i natt. För jag har haft lite svår att sova de senaste dagarna, jag har vart trött när jag bestämmer mig för att sova, men när jag väl är i sängen kan jag inte somna :( .. Lite jobbigt, men men :). .
Nej nu ska jag ha lite koll här, hare bra!

i want


http://www.brandos.se/converse/
måste komma ihåg länken så !
sen in på converse + herrskor!
men skorna är skit snygga & jag vill ha dom!

fett cool.


han är så jävla coool =D

jag vill

jag är trött
jag orkar ingenting
jag vill lyssna på musik
jag vill inte börja skolan
jag vill ingenting
jo, jag vill en sak !

tidiga morgonar!

Ja idag vart det att gå upp sjukt tidigt, redan kvart i sex, så imorgon är den sista dagen jag har sovmorgon sedan väntas det skola. Frågan är om man ska sova ut till typ tolv, eller ställa klockan? Jag kan fan inte bestämma mig. Varför vi gick upp så tidigt  var för att vi skulle hälsa på farmor som kom hem från finland idag så :)
Nej nu ska jag iväg till stallet, ska packa alla tösens saker som ska ner till stallet, som alltid är här hemma under sommaren. Ska fixa med skåp och hennes box nere i stallet, men också rida så klart.
Nu ska jag först bara äta, sen bär det iväg.
puss från mig !

trött.

Jag är trött och orkar inte riktigt skriva, men ska dö lite framför vm :) .. Imorgon ska jag upp sjukt tidigt, ska vara hos farmor klockan 7 för då kommer dem hem från finland, så aah det blir tidigt.
puss.

usain bolt


gårdagens lopp :)

sista dagen på sommarbete!

God morgon!
Jag vaknar inte så här tidigt självmant faktiskt, jag måste fan ställa klockan :( ..Det som är lite roligt är i alla fall att jag är sist upp i min familj och klockan är bara 10, haha!
Nej nu ska jag klä på mig och åka ner till stallet och fixa  lite där, ska nämligen ta ner mina hästar dit imorgon, slut på sommarbetet :( .. så mysigt att ha dem här uppe, nästa sommar kommer ju inte bli sig lik .
have a nice day !

bäst.

HAN VANN, HAN VAR GRYM & HAN TOG VÄRLDSREKORD !


godmorgon :)

Börjar dagen med att kolla på vm, tror en svensk ska spinga lite senare :)
Men det jag i alla fall ska kolla på idag är semi och final i 100 meter herrar, med bolt, gay och powell, ska bli skit kul :) .. Tror att semin går halv 7 och sen finalen i halv 10. Då ska jag glo på tv, hihi !
Jag orkar inte skriva mer, för jag ska äta frulle, hare gott :D


jag vet inte vem jag ska heja på (a)
tror det blir alla :D

20.31

Jag känner att jag inte gjort speciellt mycket idag, men som förut skyller jag på fridrotts vm. Skrittade en väldigt lång runda med tösen och det var så jävla underbart. Känner att jag har blivit mer taggad med mina hästar nu, både med tösen men också med money. Pratade med min mamma om det idag och om allt passar så kommer jag rida money onsdagar, fredagar och någon gång i helgen, jag tror att det kommer att passa mig riktigt bra. Visserligen har jag alltid sagt att det är väldigt jobbigt med två hästar, men det är när man måste rida dem på samma dag. Det behöver jag inte göra förutom på den dagen på helgen och det tror jag att jag kommer fixa ändå. Aah nu vart det mycket hästar men aja. Nej nu ska jag gå ut en stund, tar med mig musiken och en bok och sätter mig på studsmattan. Lite skönt, var ett tag sen jag bara satt ute och gjorde ingenting.
men puss och godnatt senare :) ..

14.30

haha, jaa jag har än inte gått utanför dörren idag, men jag skyller på fridrottsvm. Idag har jag inte tänkt o göra så mycket faktiskt, ska skritta tösen snart. För hon hoppade ju igår och det gick faktiskt bra, fast jag kände att jag själv var lite ringrostig. Jag ska tävla om en vecka så kände att det kanske är dags att börja hoppa lite.
Dagen igår var faktist rätt trevlig, tillslut i alla fall. Började inte speciellt bra, men den avslutades toppen!
Nej nu ska jag väl ta och gå ut, ha en bra dag !

hejdå!

Nu ger jag upp, mitt liv suger, jag hatar det och jag orkar inte mer !

hemma !

Idag har jag då spenterat hela dagen i den fina staden, som så småning om började regna :(
jag har i alla fall köpt en super duper skön tröja ( som elviraanna också köpt en likadan ) sen också lite små saker. Åt pizza gjorde jag också, jag klarar mig inte utan det ! Vi gick också på bio, men vi fick vänta väldigt länge så vi tog en fika högt upp i åhlens city i typ en timme, då det också började blixtra och skit.
Vi har haft sjukt lika roligt som vanligt, det är så underbart att vi verkligen kan prata om allt, allt från golv till typ mens, vi är bäst !
Jag ska ny gå och sätta mig i soffan och dricka te med min mamma, kanske drar iväg ett sms också :) .
ps. vi hämtade ut våra älskade vm-kvals biljetter också :D
puss & godnatt !

stan idag.

Hej hopp idag ska jag, elvira och anna in till stan, ska kolla på bio och lite sånt och får ej glömma att ta ut biljetterna.
idag har jag på mig en svart typ klänning, med min rosa sjal runt, sen blir det ett par svarta högklackade skor och min vita väska. Kanske lägger upp en bild senare får se.
Ska ju inte åka förän typ 40 minuter liksom och jag är klar.
idag då jag skulle sätta på mig parfym märkte jag att min favorit parfym var slut :( .. har fan haft den i ca 2 år :( .. jag måste fan köpa en ny, eller så önskar jag mig en i födelsedagspresent, men kan jag vänta så länge? :o

favorit !
nej nu ska jag ner o dricka kaffe + att jag stänger av datorn nu,
have a nice day, puss

fotboll.

Sitter här nu i vardagsrummet och kollar på fotboll, sverige - finland.
Jag har dessutom kommit på att jag blir irriterad på människor allt för lätt, men jag är sån ! är det bara att acceptera eller kan jag göra nåt åt det ? orkar jag det i så fall . usch, det är bara en jävla massa problem i världen ! Jag vill ha det, jag vill det där, men vad får jag egentligen ? ingenting ! vad ska jag göra med mitt liv :( . hej jag går o lägger mig, är det okej eller ? aldrig vakna upp, skönt !

hejdå !

anna, min räddare i nöden.

Idag när jag träffade anna, så sade hon att hon inte ville gå och kolla på sommaren med göran :D .. yeeeeeeeeeees, fatta vad glad jag vart ! Jag slipper den, mohahahah :) Får se vad vi kollar på istället  .
aja. nu har jag ingenting att göra igen, fan skönt att jag blir ensam hemma vid typ fyra varje dag, något skönt. Tills jag inte orkar kolla på film eller sitta vid datorn, vad gör jag då? :o
aja, nu ska jag ner o gå ut, sätta mig ute en stund och lyssna på musik vore skönt dock har jonna min bebis ivan :( .. aja, får lyssna lite på mobilen eller ingen musik alls :)
puss !

14.14

Igår så städade jag faktiskt, fast jag orkade inte damsuga så kanske gör det idag. Sen på kvällen kom elvira, dessutom kom hon värsta perfekt, då jag kände att jag inte orkade vara hemma själv för att jag verkligen inte ha något att göra. Min lilla bebis är bäst <3 Jag & elvira gjorde inte speciellt mycket, hon satt rätt mycket vid datorn och fixade min blogg, men vi umgicks också en del med renèe. Min armar är fortfarande nerklottrade med en massa saker från igår.

Idag då, så har jag redan ridit klart och så . Red faktiskt money idag också, för första gången. Det var en upplevelse men det var faktiskt himlans kul :) .. Senare idag kommer elvira över tror jag ? Sen imorgon far jag, elvira & anna på bio, sommaren med  göran ? hm.. Jag vet väl inte riktigt vad jag ska tycka, men va fan, ställer upp för min babes <3
nej nu ska jag hoppa in i duschen, ha en bra dag !


ett av renèes fina verk, kommer om sisådär ett år bli min tatuering, dock inte exakt så där men nästan ! <3

miss you.

Dagen började idag med att jag blir väckt halv 11 av att jonna säger att vi ska åka snart :o .. jag som inte är med överhuvudtaget på morgonen undrar vart fasen vi ska ? på lunch hos lena, tydligen :) . Det var i alla fall trevligt, och nu är jag hemma från den.
Vi fick ett mail från de som har köpt fighter och dem sa att han hade det super, och det tror jag att han har. Men det är svårt och veta att han har det bra med någon annan, det är som att se sitt ex med en annan flickvän ? Jag säger ju att sälja en häst är som att bli dumpad , haha ! Men man får se det från den bra sidan ! heja mig, för det är jag så jävla bra på .
Nej mer idag händer väl att jag ska gå på toa, rida och städa tror jag. Men jag har verkligen ingen lust att rida nu, så jag tror att jag började med och kissa och sen städa :) .. Faktiskt lite på städhumör och det är ju super.
puss från mig !


saknaden är stor.


skaffa mig ett liv ?

haha, asså seriöst jag måste ha nåt att göra på dagarna, för det enda jag gör är typ att rider och sitter vid datorn, jag gör fan inget annat :o ?
fuck mitt liv säger jag bara, det kan väl hända nåt roligt någon gång :/

Men i alla fall nu har mammsen beställt biljetter till sverige - albanien i oktober, fett happy ! ska bli sååååå otroligt roligt !


090810

Oj vad tiden går fort, nu är det ungefär en vecka tills jag börjar skolan. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det, tidigar mornar och massa pluggande, men det är väl bara att kämpa. Dessutom känns det som om jag snart måste bestämma mig för vad jag ska göra efter skolan . Det är somsagt inte speciellt länge kvar :/ ..

Nej vad ska jag göra idag då? jag har ingen jävla aning faktiskt, jag har redan ridit så jag har egentligen ingenting kvar att göra och klockan är två? gud så bra, not !
Kollade nyss med elvira vad hon ska göra, så får se vad som händer




här är bilder från gårdagen :

på långholmen

fika paus på mariatorget

medborgarplatsen,           utsikt från fjällgatan

utsikt från fjällgatan ;)

äta glass är min grej ,                                       slottet

vilopaus på östermalm

vilopaus på östermalm

norrabantorget                                                           flufffrilla




helt klart bäst ! <3


staden med cykel

Det var faktiskt helt underbart att cykla i stan, vi hann med så mycket eftersom det gick fort att cykla, men ändå så hann vi titta runt och verkligen se saker. Det vill jag göra flera gånger ..
Bilder får komma lite senare för jag orkar inte nu, jag ska dö framför en film faktiskt :)


det här är verkligen inte bra, det här kommer inte bli bra ! vad händer ....

cykla.

imorgon ska vi cykla i stan , tjoho :D

anna & elvira, bebisar <3

hej hopp !
är nu hemma med elvira och anna bebisar, har varit och badat och ridit. en trevlig dag så där :) nu är jag jävligt hungrig och det blir typ mat och en timme, det blir kött och grejer mums <3
nu ska jag laga mat, puss o kram.

trött

Nu är jag verkligen sjukt trött, har precis fått i mig mat och innan det hade jag inte ätit något på flera timmar, tror senaste gången var runt 12 ?! inte alls bra, men va fan nu har jag ju ätit :)
Sitter här i min säng och lyssnar på musik och har precis lagt över alla bilder från kamera och mobilen. Kameran hade både bilder från fighters sista dag, kusin träffen och ridlägret, så det blir lite blandade bilder här.
Jag mår faktiskt riktigt bra nu och det känns helt underbart!

bebisar!





kusinträff!

me and papps

tomas grillmästaren, släkt, mammas kusiner

jag + oskar, släkt, victor & lukas

släkt, släkt, jag & oliver var trötta :)


ridlägervecka!

ivan & mitt ben, snygg jävel, sov i stallet en natt (tors- fre )

jonna flätar mitt hår & barnen kommer ut o vill va med på kort!

yeah mina barn


det var då allt, nu ska jag kolla om satc funkar annars ska jag fan sova, trött som fan !
puss o godnatt alla !


inge mera jobb.

Nej nu har jag slutat jobba för denna sommaren i alla fall, trött som en jävla get är jag också.
Ska ta en lång och härlig dusch nu och sedan dö framför satc, nu har jag ju faktiskt bara 4,5 och 6 säsongen kvar ;) .
Nej nu orkar jag inte mer, har typ inte fått någon sömn alls i natt !
Lite bilder från veckan kommer senare.
ha ett bra liv, puss från mig !

musik

Nu ska jag alldels strax gå och sova, jag jobbar imorgon och jag vill inte vara helt slut efter det vilket jag lär vara men ändå . Idag när jag och elvira satt i stallet och gjorde det sista i stallet, så lyssnade vi på musik fast på varandras ipod för att upptäcka ny musik eller gamla . Jag får alltid en massa gamla minnen i huvudet när man hör en massa gamla låter, t.ex.



lite seg i början


år sen jag hörde denna typ !




haha , aja lyssna om ni känner för det :)

juste skulle säga att bebis elvira är bäst ! <3

nyduschad

ja, som på rubriken så har jag precis duschat, väldigt skönt eftersom jag stank svett och klor, mums! snart är det final i paris new bff , mmmm vad jag gillar det programet, nej dt är fan jätte patetiskt därför är det så roligt.

aja, sen efter det ska jag försöka kolla på de sista avsnitten på säsong 3 på satc, men dt funkar inte förtillfället men får se om en och en halvtimme kanske.
Imogon efter jobbet stannar elvira en stund och jag rider, sen beger vi oss till hennes stall och hon rider, efter det sover vi hos henne :) .. dt var inte så länge sen, men ska bli trevligt.

Nej nu måste jag gå ner och äta nåt, jag är skit hungrig men jag vette fan om jag orkar äta, kanske hittar lite chips eller kanske glass, mums vad gott !
men ha dt bra, puss !

tisdag 4 augusti

Nu är det inte så många dagar kvar att jobba, haha .
Men det är ju faktiskt bara onsdag, sen torsdag fast då är det dock hel dag och sen ska vi sova i stallet, sen är det bara fredagen. Sen på söndag så ska vi upp till stan och cykla, måste hitta nåt jag ska läsa lite om, vi ska nämligen läsa om en plats som vi ska cykla till för att kunna berätta lite extra om den, haha känns lite som en skoluppgift.
Nej nu håller jag faktiskt på att somna, som inte alls är bra för jag tänkte gå ut och rida, men jag orkar verkligen inte !
 men va fan, nej nu går jag ut, tjoho.
hare bra, puss o kram nallebjörn

godmorgon.

Idag väntas en till dag med arbete, jag orkar verkligen inte för jag är super trött. Men vill man ha pengar så , men nu kan jag inte skriva mer .
puss o knull hjärte gull


jobbjobbjobb

nu har jag jobbat och också kollar på satc, jag orkar inte vara speciellt glad för det är jag verkligen inte. Jag vet inte ens om jag orkar rida, men på natten får jag sånn himla ångest över att jag inte har ridit, så jag får se helt enkelt. Nu ska jag inte sitta vid datorn utan hm. äta ?
puss för fan !!

godnatt :)

Eftersom jag ska upp klockan 10 över 7 imorgon, så är det nog bäst om jag går och lägger mig nu. Fan det var ett tag sen jag gick och la mig så här tidigt. Inte ens när jag går i skolan kommer jag i bädd så här tidigt, haha ! Ser lite grann framemot att tjäna lite pengar, plus att jag får prata en massa skit med elvira :) . Känns som det var ett tag sen jag var med henne, när var det egentligen? det var nog inte speciellt länge sen men ändå . Har bestämmt att vi måste hitta på nåt och göra den sista veckan efter att vi har jobbat, jag vill faktiskt att mitt sommarlov ska sluta bra. Lär dock inte göra det :/ .. Jag vet inte ens vad som gör mig lycklig längre?
hästen? nja inte direkt, inte än i alla fall.
familjen? nej det skulle jag väl inte kunna påstå, länge sen vi hade en lång kväll där vi bara satt och pratade, skrattade, spelade spel osv.
vännerna? ja det skulle väl vara det, men känns som jag inte är med mina vänner lika ofta nu. Vi gör inte speciellt mycket längre i alla fall, eller är det bara jag som tycker så?
så, det finns egenligen ingenting som gör mig speciellt jätte lycklig, jag förstår varför jag inte riktigt tycker om mitt liv, tjoho...

Nu ska jag i alla fall sova, godnatt.

satc

Nu har jag precis varit ute och ridit, kändes lite konstigt att komma till hagen utan fighter. För idag kändes som en dag då jag ville pussa lite på honom, men tyvärr går det juh inte. Men han har nog det så bra hos dom nya och allt. Nu ska jag sätta mig och dö lite framför tvn med satc och lite cola, mums.
tjalalala, puss

besatt.

Haha, asså jag är helt besatt utav satc. Det är så jävla bra :)
Jag har också solat idag men jag orkade verkligen inte länge, så jag gick in och kollade på satc istället!
Imorgon börjar jag jobba igen, fast bara i fem dagar och det funkar väl :)
Fast usch snart börjar skolan igen, jag vill verkligen inte :(..
Men shit the same, det man måste måste man tjoho.
men nu ska jag fortsätta kolla det här,
hare bra puss

kusinträff.

Jag var sjukt trött redan klockan 8, så jag somnade med barnen i soffan, haha!
Så när jag vaknade upp en timme senare, bestämde jag mig för att gå upp och kolla på satc.
Jag har nu kommit till andra säsongen och inne på andra skivan och efter idag lär jag säker ha sett hela säsong 2, för jag orkar icke sova än ! Har dessuto både cola och choklad så jag klarar mig ;)
Haha, jag lovar man blir helt besatt av det !
men puss o godnatt.

släktingar.

Nu kommer släktingarna och jag ser ut så här :)

puss, ha en bra kväll !

lördag.

Nu väntar en kusinträff om några timmar, vi träffas bara en gång om året så det ska bli lite skojsigt.
Det är alltså inte mina kusiner som kommer, utan min mammas kusin och hennes bror osv, vilket innebär några utav mina kusiner också, men de flesta är mammas kusiner och mina syslingar.
Men nu ska jag nog gå ner och hjälpa till, ska också börja duscha och fixa iordning mig senare :)
Ni får ha det så bra, så hörs vi kanske senare ikväll eller något sånt.
puss från mig !

kände för en gamal bild, där jag tycker om mina ben , tjoho

RSS 2.0