27 december

sitter just nu här i soffan och är skit trött, jag, mamma och oliver tittar på pirates of caribbean, eller hur det nu stavas?
men mysigt är det iaf, han har varit här sedan igår, vi var inne och shoppade lite mellandagsrean, hittade lite roliga saker och sedan gick vi på bio och åkte sedan hem hit. min pojkvän är helt underbar, jag älskar honom mest av allt.
på julafton var han här på morgonen och följde med och jobbade i stallet, vilket innebär att man går upp typ fem på morgonen och smarta som vi var låg vi uppe ända till tre, så vi fick sova 2 timmar till julafton, men mysigt var det!
men aah
nattinatti!

puss

julafton var helt perfekt, men orkar inte berätta nu för jag ska nog sova strax,
puss och godnatt!

2010

Lista över 2010
kommer bli jobbigt, eftersom jag typ bara kommer att komma ihåg från i sommras, men ska försöka!


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
japp, en hel del faktiskt
2. Höll du några av dina nyårslöften? har typ aldrig några nyårslöften
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? nej det tror jag inte
4. Dog någon som stod dig nära? inte nära men folk jag visst vilka dom var
5. Vilka länder besökte du? teneriffa, holland, belgien, frankrike och england
6. Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2011? nej faktiskt inte
7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? 24 juni, 14 juli,
8. Vad var din största framgång 2010? med affi skulle jag nog säga
9. Största misstaget? det vet jag inte riktigt
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? opererat foten
11. Bästa köpet? shit jag kommer inte på något
12. Vad spenderade du mest pengar på? mat typ
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? min älsking och mina vänner <3
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? a drop in the ocean
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? mycket ! ena hälften iaf
16. Vad önskar du att du gjort mer? vet inte tiktigt
17. Vad önskar du att du gjort mindre? vet inte
18. Hur tillbringar du julen? i början lite med min älskling faktiskt, sen släkt och familj
19. Blev du kär i år? jaaaa så otroligt jävla kär
20. Favoritprogram på TV? så myket bättre
21. Bästa boken du läste i år? twiligtböckerna
22. Största musikaliska upptäckten? olivers musik
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? en bil
25. Något du önskade dig men inte fick? fick nog det jag ville ha
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010? vaknade med frukost på sängen med älskling i sängen, sen skolan och sedan hade jag en vanlig dag.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? fick det bästa jag kunde få
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010? som förra året.
29. Vad fick dig att må bra? oliver, elvira, anna, johanna o jonna
30. Vilken kändis var du mest sugen på? henke lundqvist
31. Vem saknade du? oliver när vi var utomlands
32. De bästa nya människorna du träffade? oliver helt klart!
33. Berätta de saker som hände som du tyckte var bra. teneriffa med jonna, utomlandsresan med familjen, göteborg med vännerna, johanna kom tillbaka till mitt liv, fick min underbara pojkvän
34. Berätta de saker som hände som du tyckte var mindre bra. att jag är tvungen att sälja sessan
35. är det någonting du lärt dig detta år som du förut inte insett? en hel del
36. Vilka personer har du kysst under detta år? min älskling
37. Vem/Vilka har fått dig att känna dig speciell? oliver
38. Vilka bloggar har du följt under detta år? kenza, paow, egoinas, fokis, johannas, sandras, elviras och ibland malin och toves
39. Har du träffat någon kändis under året? nej typ ingen
40. Årets favorit plagg? min skinnjacka
41. Har du jobbat under årets gång? yes, hos mamma
42. Någon plats som kommer att påminna dig om 2010? några stycken faktiskt
43. Ett favorit minne från 2010 som du kommer bära med dig. olivers armband
44. Har du uppfyllt något mål eller dröm detta år? jag fick en pojkvän jag inte ens vågade drömma om
45. Människor som betytt mycket. min älskling och mina vänner
46. Något som hänt som fått dig att bli ledsen. tösen
47. Har du träffat en människa som du tror du kommer ha kontakt med i resten av ditt liv? det vill jag tro på
48. Har detta år varit bättre/sämre än vad du förväntade? mycket bättre än jag någonsin trott
49. Årets favorit sak? oliver
50. Beskriv detta år med 1 ord. kärlek

16 december

sitter och tittar på hockey just nu :D sverige spelar mot ryssland och ligger just nu under med 2-3, men det är en helt underhållande match iaf :)

bara för att ha något att göra:

DAGENS KLÄDER:
myskläder
DAGENS FRISYR: boll på huvudet
DAGENS SMINK: inget alls.
DAGENS VILL HA: lov!
DAGENS KÖP: ingenting
DAGENS PLANER: få mensvärken att gå över.
DAGENS BÄSTA: att det är fredag imorgon
DAGENS SÄMSTA: mensvärk -.-
DAGENS ROLIGASTE: min älsklings godnatt sms
DAGENS TRÅKIGASTE: att vara hemma..
DAGENS MISSLYCKANDE: ingenting faktiskt.
DAGENS HUMÖR: ont, men annars trött och seg.
DAGENS SJUKA: mensvärk
DAGENS LÄNGTAN: helt klart min älskling
DAGENS FUNDERING: på när avslutningen är på måndag?
DAGENS BEROENDE: soffan
DAGENS SAKNAD: älsklingen
DAGENS LÅT: ingen
DAGENS FILM/PROGRAM/SERIE: kopps
DAGENS MÅSTEN: smsa.
DAGENS MOTION: släppa in hästar.
DAGENS VÄDER: snö, snö och mera snö
DAGENS GODIS:
inget godis här inte!

idag är jag 18 år, en månad och en dag! haha

jag älskar dig <3

idag har jag och oliver varit tillsammans i fem månader, och jag kan inte säga mer än att det varit den bästa tiden i min liv <3 för 5 och en halv månad ungefär träffade jag honom för första gången, jag kan ju inte säga att jag dirket trodde att jag skulle falla så pladask för just den killen som jag träffade då. Han kom hit med sina vänner och firade midsommar med anna (som bor hos oss). Jag kan ju säga att jag tyckte att han var otroligt jobbig, när han sa till mig "akta så du inte tappar det där rebecka", haha. sen andra gången han var här också med sina vänner för att besöka anna, så var det första jag sa till honom "jag förstår mig inte på dig". Men sen någonstans innerst inne insåg jag nog att jag ändå ville ge honom en chans, och jag kunde ju liksom inte förlora något på det. Så jag åkte hem till honom några dagar senare, eller rättare sagt två :) och där förändrades allt, han var så himla enkel och jag kände verkligen att jag kunde vara mig själv redan på en gång. Sen var jag hemma hos honom dagen efter och sov hos honom två eller tre dagar efter det, det gick fort men allting kändes riktigt bra. det var bara två saker som låg och skavde inne i mitt huvud och det allra första var att han var kompis med anna, men sen lite också att han var två år yngre än mig. Åldern märktes absolut ingenting då jag träffade honom själv för första gången, eller andra eller tredje eller så liksom, så det kändes inte fel alls. och sen den andra saken har jag märkt att det inte är några problem med, så det känns skönt!
Vårat förhållande idag är så otroligt jävla underbart, kan jag lova er. Jag har aldrig känt mig så jävla säker med någon annan, som jag gör med honom. jag är i vanliga fall en ganska svartsjuk och avundsjuk människa, men med oliver så känns det så att, jag inte behöver vara det för jag har börjat förstå att jag betyder väldigt mycket för honom. och något sådant har jag inte heller kännt förut, jag har aldrig varit så här säker på mig själv förut. och det känns otroligt skönt. vi vet vart vi har varandra och vi vet att vi älskar varandra riktigt jävla mycket. det som varit så skönt med oliver redan från början är det att människan är så himla uppmärksam på saker och ting, jag kan nämna något och han kommer ihåg det, när jag inte ens kommer ihåg att jag har nämnt det. och det kan jag lova är något jag älskar <3 Jag tror att något som fick vårat förhållande en sådan bra start var att när vi hade träffats några gånger och så, så åkte jag iväg i två och en halv vecka, man fick känna efter hur det kändes, om man saknade varandra, och sedan känna hur det kändes när man träffades efter det. jag kan säga att jag själv saknade honom mer än jag trodde jag skulle göra faktiskt, och när jag fick träffa honom igen när jag kom hem, så hade jag fjärilar i magen vill jag lova. vi hade bestämt att han skulle komma till mig för första gången precis när jag kom hem och ja det gjorde han också. men det bästa är att jag som älskar när folk överraskar mig med att helt plötsligt vara hemma hos mig, är att han gjorde det. först vart jag lite irriterad för han inte ville säga när han skulle komma till mig, så jag åkte iväg med jonna till järna för att handla, och då får jag helt plötsligt ett sms "vad gör du?", och så smsade vi lite fram och tillbaka och han sa "sitter och pratar med familjen", men i själva verket så satt han och pratade med min familj, så när jag kom hem från järna så får jag syn på honom, och det var då fjärilarna i magen kom. det var underbart vill jag lova <3
I dagens läge så betyder han mer än något annat har gjort för mig, och han får mig att leva, han får mig att må bra <3 han bryr sig så mycket om mig att jag får ont i magen bara jag tänker på det, han får mig att känna mig behövd och jag förtjänar egentligen inte en så otroligt jävla bra kille, men jag tänker behålla honom ändå <3 Jag älskar honom så otroligt jävla mycket <3 Dessutom så har han träffat mer av min släkt än vad någon av mina vänner har, och alla verkar avguda honom, men mest av allt min pappa. han har aldrig tyckt om en pojkvän så här mycket som han gör med oliver, men enligt min pappa så tycker han inte om honom än. för som han sa första gången oliver var hos mig så förväntar sig min pappa "gula gummistövlar" innan han kan tycka om en pojkvän. trodde helt seriöst att min pappa skulle skrämma bort min älskling, men det gjorde han inte <3
jag älskar dig carl oliver ekman <3
min kärlek, mitt allt <3

14 december

idag har jag varit tillsammans med oliver i fem månader, jag tänkte skriva lite om det sen när jag kommer hem. så då får ni veta precis hur jag känner.
puss

12 december

helluuu!
sitter och tittar på beck samtidigt som jag försöker att plugga naturkunskap, plus att jag har något helt underbart att titta och pussa på, nämligen min älskling. ibland är det inte lätt att plugga kan jag säga!
hungrig är jag också men jag vet inte riktigt om jag orkar äta något.
imorgon är det sista skolveckan, väldigt skönt sen är det lov lov lov !
men har lite att göra innan jag kan slappna av helt.
har några fotouppgifter, ett prov och två eos uppgifter och typ en film. hm. känns som en hel del, men aja.
pusspuss!
jag älskar min pojkvän och min vänner <3


10 december 2010

halluhaluu!
nu mår jag bra och jag har fått i mig väldigt mycket mat! och imorgon får jag träffa min älskling, helt underbart! det var ju lite oklart om jag skulle hinna bli frisk eller inte, och jag vill ju inte sjuka ner honom mer än jag måste liksom.. men lite förkylning är inte så farligt..  men ska nog se klart vem som vinner idol och sen ska jag nog upp och plugga en hel del...
men ha det så bra!
pusspuss

9 december

idag är jag riktigt sjuk, kan inte prata speciellt bra och kan inte äta speciellt mycket heller.. hoppas dock att jag är frisk till imorgon, men nu ska jag lägga mig i sängen och läsa en bok. i helgen händer inte så farligt mycket, min älskling kommer på lördag, sen jobbar jag på söndagen. så jag tror att det blir att plugga arslet av mig på fredag, great!
men puss orkar verkligen inte sitta vid datorn mer..
ha en bättre dag än mig!

8 december

idag mår jag så jävla bra! jag har fan inte mått bättre, min pojkvän får mig att vara så jävla lycklig. han är bäst!
men nu halv ått och hos mig!
puss

7 december

idag har jag vart i stan och handlat några julklappar, har dock två stycken kvar. sen mötte oliver mig i stan och vi åt och åkte sedan hem till honom. dock på tåget hem listade han ut ena julklappen han skulle få den jäveln! men så är det..
nu ska vi nog titta på film tror jag..
och imorgon blir det att redigera våran musikvideo hela dagen, men det blir nice med lite tomas dileva !
pusspuss


PS: Oliver ska sitta hela dagen på föreläsning imorn, tänkte bara säga det! :D PUSS!

3 december

I'm not a girl 
Not yet a woman
All I need is time
A moment that is mine
While I'm in between


ska snart till prytz, sen imorgon väntar lilljul och min pojkvän.
puss på det !

2 december 2010

idag har jag haft en ganska soft dag, har inte fått någonting gjort men det är skönt!
imorgon ska jag vara med prytz och elvira, det var alldelse för länge sedan, och inte heller hemma hos mig, haha :)
på lördag är det lilljul med hela pappas släkt, och min älskling, stackarn nej då men han kommer klara sig <3 men iaf det är farfar, farmor och heikki, jyrki + tjej o kimmo, markko och anneli, emma o micke med barn, och sen perti och sinikka och katja och petri, åååh jätte länge sedan jag träffade alla dom, så det ska blir riktigt mysigt ! och vi ska vara hemma hos oss också, och vi har hyrt en badtunna tjoho.. dock har jag ingenaning om vad jag ska ha på mig :s men det löser sig väl.
men nu ska jag läsa lite, smsa med min extremt sega pojkvän vette tusan vad han gör, haha :D och sen blir det att sova, puss <3

RSS 2.0