14:09

idag är det söndag och idag väntar middag med mormor och morfar och elvira och prytz kommer också, vilket blir trevligt ! äntligen pappas b-sås, mums !
och självklart måste man titta på fotbollen idag, argentina mot mexico och sena matchen är mellan portugal och spanien .. lagen att heja på blir argentina och spaninen :)
imorgon ska jag och mamma upp till stan och titta på en ny sadel till mig och affi, wiee! och efter det ska jag jobba, eller jag hinner nog rida hästen också . vilket jag inte orkar göra idag ..
puss

20:07

as härligt midsommar!
men jag är för trött för att sitta vid datorn, så jag ska ta mig en kopp kaffe och titta på fotboll :)
men iaf igår, jag bjöd otippat hit johanna, vilket jag absolut inte ångra, det var härligt :)
puss.
bilder finns på facebook !

00:45

gud vad jag borde sova, men också gå på toa, men jag orkar inge dera av det.
imorgon börjar jag jobba, och jobbar fram till torsdag, sedan blir det lite uppehåll typ, med undantag för kvällsjobb och eget jobb typ.. men sen börjar jag jobba veckan efter vingåker, alltså typ 6 tror jag och jobbar hela den vecka och sedan efter det blir det att åka av.. mer om det senare dock .
imorgon ska jag upp vid kvart över åtta/ halv nio och jag ska ut och gå i några timmar med små barn och hästar, så inte så förfärligt jobbigt men man vill ändå vara pigg, för att inte vara död vid 3, då jag har slutat och har mycket annat jag måste hinna med. jag tänkte nog att eftersom det inte går så speciellt roliga matcher imorgon ska jag nog försöka hinna mocka ur boxen och börja tvätta den, men jag ska också hinna rida och hinna ut och springa. så jag får se hur mycket jag hinner.

det är lite skumt att känna att min sommar börjar när jag börjar jobba, men det är nog bara för att när jag jobbat det mesta av det jag ska jobba så börjar sommaren på det roliga sättet.
just detta hatar jag ! mer kan jag inte skriva dock .. vilket jag också avskyr, men så är det ibland när man har en sån familj jag har .. hm.. det blir egentligen bara helt fel när jag försöker skriva det så här, men antar att jag själv fattar så .. haha

mer då. jag har inte direkt orkat starta datorn överhuvudtaget nu, och orkade egentligen inte denna gång heller , men kunde inte riktigt somna så då fick det bli så här..

nej men annars sitter jag just nu och funderar över vart fan min ipod är den är helt försvunnen och jag har letat överallt där jag tror att den kan vara, men icke..
en annan sak som också är dålig är att affi typ är halt, min älsklingshäst.. lite jobbigt så där, hon kommer att bli fet .. haha

nej men nu ska jag nog inte skriva ett längre inlägg, det känns jobbigt..
puss och godnatt typ !

23:42

hästarna är på bete och är utanför fönstet.. känns lite konstigt dock att tösen, affi och daimy går i samma hage, men men .. dessutom är tösen dum mot affi, men det löser sig nog ..
imorgon blir det att rida både sessan och affi, underbart ..
sen i veckan ska jag och mamma iväg och titta på ny sadel , wiee :D ..
men nu sova, för jag är sjukt trött.
puss godnatt !

tävling

idag har varit en underbar dag faktiskt! även fast min egna tävlingsdag inte alls var på topp, men så kan det inte alltid vara. men jag fick bla träffa fighter vilket var helt underbart, och han ser ut att må lika bra som alltid :) .. dessutom gick det väldigt bra för alla våra ryttare, med få undantag bla mig själv. i lcn var både jag och tösen alldelse för taggade, så rev första i omhoppningen och fick ett stopp på det tredje, övergav henne helt . och i lbn ramlade jag fan av, haha det var typ år sedan.. men sånt händer ju! men dessutom är det första tävlingen på hackamoret, som jag dessutom har ridit med i en vecka endast, så jag är sjukt nöjd ändå.
dessutom är det sommarlov vilket är underbart .. har också mycket inplanerat i sommar, men det orkar jag inte ta just nu.. det tar vi någon annan dag ..

tänkte ladda upp bilder från både lördagen och söndagen.

Ida och Malva

Erika och Kurre

Jonna och Affi

Moa och Pärlan

Moa och Pärlan

Malin och bebis

snyggfighter

Amanda och Blossom

Johanna och Chelsea

Johanna och Chelsea

då säger vi godnatt för idag då !
jo jag vet att det är sommarlov, men har fan varit en jobbig helg, haha .
puss och godnatt !

grattis tösen !

ledig idag från skolan vilket är underbart, så jag har solat hela dagen .. skulle egentligen ha jobbat med veden, men jag hittade inte säckarna :( ..
får hoppas att färgen lägger sig nu, för jag har varit alldeles för blek för länge nu, så det är bäst att solen gör sitt jobb !
imorgon har jag nog bara två lektioner tror jag, sen fredag så tror jag inte att jag behöver gå på matten så då blir det också bara två lektioner. vilket är underbart !
igår fick jag reda på att jag kommer att få mvg i kultur och idè historia, vilket är underbart ! fast jag tror jag kommer få mitt första g nu i engelska b .. fast jag vet inte än, eftersom läraren inte säger hur vi ligger till.. men aja jag tror vi skulle få veta det på fredag ..
åh denna månaderna får jag as mycket pengar, fast jag ska lägga undan mer än hälften .. så tvåtusen ska sparas, så tar jag in ett och fyra på kontot.. för jag måste köpa lite saker till sessan .. och på tal om henne så fyller hon faktiskt år idag ! grattis till min bebis <3
men nu ska jag ut i  solen igen.. puss

RSS 2.0